ΠΑΡΑSITE
- taouxisiosif

- 17 Ιουλ 2020
- διαβάστηκε 3 λεπτά
Έγινε ενημέρωση: 23 Ιουλ 2020
Στοιχεία (Elements) :
αντιθέσεις,ημιυπόγειο διαμέρισμα, έργα τέχνης, φόβος, πολυτελές σπίτι
(differences, semi- baseent, work of arts, fear, luxurious house)

Παλέτα (Color Palette):
Parasite was definitely the film that dominated in 2019 and not only in the Oscars. Its impact was so grand that influenced the goverment of South Korea to draft a law, offering benefits to owners of semi-basements to refurbish them, leading to an enhancement of the quality of people's lives.
This Korean thriller, contradicts the lifestyle of two different societal classes: the rich that live a luxurious lifestyle, being able to aford a house that is of high architectural standards and a family of the lowest class, fighting for daily means (not always in the best way), who lives in a semi-basement, deprived of what nowdays is considered "given".
In the film the differences between the daily conditions and the mentality between the two families are depicted not only through the plot, but also within the architectural styles chosen to showcase the "homes" of each family.
Architecture follows and showcases, propably, in the loudest way, that in modern times, it has become a commodity for the one's who can afford it and the rest are settled to what is to be found.
If we were to choose one message from this film, is the reminder that architecture serves the humans first, regardless rank, ethnicity, potical beliefs etc. Its a science that creates for the future and architects have the ability to effect people's souls. So, we should all respect that power and strive for the best.
#be_inspired_with_us #2jarchitects #design #architecture_studio #films #parasite #July
Το Παράσιτο, ένα θρίλερ από τη Βόρεια Κορέα που το 2019 μας καθήλωσε με τις αντιθέσεις του και με τον τρόπο που η αρχιτεκτονική του παίζει πρωταγωνιστικό ρόλο στο τονισμό αυτών των αντιθέσεων αλλά και στην ίδια την πλοκή του έργου.
Τα δύο κύρια μέρη της ταινίας είναι δύο σπίτια, τα οποία κατασκευάστηκαν εξ ολοκλήρου για τις ανάγκες της ταινίας.
Από την αρχή της ιστορίας μαθαίνουμε πως ο φανταστικός αρχιτέκτονας έχτισε και έμεινε ο ίδιος στη βίλα, πράγμα το οποίο μας προτρέπει να δώσουμε ιδιαίτερη βάση στο design του.
Η ιστορία βασίζεται κυρίως στην ταξική διαφορά δύο οικογενειών, κάτι το οποίο εκφράζεται πολύ έντονα μέσω των extreme διαφορών μεταξύ των δύο σπιτιών.
Η τετραμελής οικογένεια Κιμ, ζει σένα ημιυπόγειο διαμέρισμα, το οποίο αντικατοπτρίζει την σκληρή και ρεαλιστική πραγματικότητα καθώς επίσης προβάλει και την ψυχοσύνθεση των μελών της οικογένειας Κιμ. Όπως ο ίδιος ο σκηνοθέτης Bong Joon Ho έχει δηλώσει, το ημιυπόγειο συμβολίζει το γεγονός ότι είσαι ένα βήμα πριν τον πάτο και πως η έστω και λίγη πρόσβαση στον ήλιο, δίνει την ελπίδα βελτίωσης αλλά και το φόβο του να βρεθείς σ’ ένα πιο χαμηλό ανήλιαγο υπόγειο.
Σταδιακά ανακαλύπτουμε και το σπίτι της οικογένειάς Πάρκ, το οποίο γίνεται το επίκεντρο των εξελίξεων. Το σπίτι από το minimal design του μέχρι τα έργα τέχνης στο τοίχο εκφράζει τη θέση της οικογένειας στην κοινωνία. Ο σκηνοθέτης καταφέρνει να μας παρουσιάσει ένα χώρο λειτουργικό και ρεαλιστικό στον οποίο οι πρωταγωνιστές φαίνεται να ζουν άνετα και όχι κάποιο ‘εκθεσιακό’ μη λειτουργικό χώρο. Το design του χώρου μας κάνει να αισθανθούμε άνετοι και ασφαλείς, ώστε να κορυφώσει το συναίσθημα της αγωνίας τη στιγμή της ανατροπής.
Στο τέλος βρίσκουμε τον πρωταγωνιστή να ονειρεύεται πως αγοράζει το πολυτελές σπίτι, ενώ βρίσκεται ακόμα στο ημιυπόγειο, τονίζοντας την διαφορά μεταξύ τους.











Σχόλια